Mainostajan artikkeli teki K-supermarket Ounasvaaran kauppiaat tutuksi asiakkaille

Menestysresepti

Menestyjä: K-Supermarket Ounasvaara ja K-market Viirinkangas

Haastattelussa: Kauppias Henna-Kaisa Rinne

Toiminta: Rovaniemeläisellä yrittäjäpariskunnalla Henna-Kaisa ja Mats Rinteellä on kaksi ruokakauppaa.

Mainonnan ainekset: Hyödyntäneet monipuolisesti Lapin Kansan mahdollisuuksia: esimerkiksi mainostajan artikkeli “Kaupungin nopeimmat K-kauppiaat” sekä mobiilimainontaa, koko sivun mainoksia näköislehdessä, silmäkulmamainoksia paperilehdessä ja mainoskaruselleja lapinkansa.fissä. Lisäksi mainoksia Uudessa Rovaniemessä.

Tavoitteet: Kilpailijoista erottuva mainonta, asiakkaiden houkuttelu, kauppiaiden tekeminen asiakkaille tunnetuksi.

Tulokset: Asiakkaat antoivat mainostajan artikkelista positiivista palautetta, ja kauppiaspariskunta tunnistetaan paremmin kuin ennen. Myymälässä asiakkaiden on aiempaa helpompi lähestyä kauppiaita.

Hennan vinkit markkinointiin: Kauppiaan on pidettävä itsensä kiinnostavana. Kun aihe on “kuuma peruna”, sitä kannattaa levittää eri kanaviin, jotta se jää ihmisten mieleen. Välissä on hyvä olla hetki hiljaa, mutta pian pitää taas keksiä uusi markkinointi-idea.

Rovaniemeläiset K-kauppiaat Henna-Kaisa ja Mats Rinne ovat rohkeasti valinneet henkilökohtaisen tyylin mainontaansa. Ratkaisu toimii, sillä asiakkailta tullut palaute on ollut hyvin positiivista.

Rinteet ovat K-supermarket Ounasvaaran ja K-market Viirinkankaan yrittäjiä. Heistä on tekeillä kolmen mainostajan artikkelin sarja Lapin Kansaan. Ensimmäinen osa on jo julkaistu ja siinä kerrottiin muun muassa Rinteiden ralliharrastuksesta.

Henna-Kaisa Rinne kertoo, että pariskunta halusi tulla asiakkaille tutuiksi. Aluksi oman kodin oven avaaminen mietitytti Rinteitä, mutta Lapin Kansassa aiemmin julkaistut jutut vakuuttivat heidät.

– Olimme lukeneet mainostajan artikkeleita, ja paikallisista yrittäjistä tehdyt jutut olivat olleet mukavia. Me tulimme hyvin juttuun sisältömarkkinoinnin tuottaja Elina Eronen Piperin kanssa ja yhdessä hänen kanssaan mietimme, millainen jutusta pitäisi tehdä. Lopputulos oli todella hyvä.

Rinne yllättyi iloisesti artikkelin lukijamääristä Lapin Kansan verkkosivuilla. Jutun ansiosta K-kauppojen ja kauppiaspariskunnan tunnettuus lisääntyi.

– Ihmisten on nyt helpompi lähestyä meitä, koska he tunnistavat meidät. Lisäksi heidän on artikkelin pohjalta helppo aloittaa keskustelu muustakin kuin kaupankäynnistä, Rinne sanoo.

Uudenlaista imua markkinointiin

Henna-Kaisa Rinne huomauttaa, että tarjousten perässä kulkevia asiakkaita on nykyään aiempaa vähemmän. Sen vuoksi markkinoinnissa on oltava uudenlaista imua, jotta asiakkaat saadaan tulemaan kauppaan.

– Olemme halunneet tehdä markkinointia, joka erottuu muista. Ideoita olemme työstäneet Lapin Kansan mainososaston ja paikallisten mainostoimistojen kanssa. Markkinoinnin on oltava aktiivista. Lukija turtuu, jos mainontaa on liikaa tai se on aina samanlaista.

K-kauppiaat ovat löytäneet mielestään sopivan yhdistelmän uutta ja perinteistä mainostamalla painetussa lehdessä vakiopaikalla ja kokeilemalla lisäksi uusia markkinointitapoja näköislehdessä ja verkkosivuilla.

Henna-Kaisa Rinne on tyytyväinen siihen, miten helppoa ja joustavaa Lapin Kansan kanssa asiointi on. Tuttu mainosmyyjä on jo oppinut, millaisesta mainonnasta kauppiaspariskunta on kiinnostunut.

– Yhteydenpito on helppoa ja suunnitelmien muutokset ovat toimineet nopeasti, kun se on ollut tarpeen, Rinne kiittelee.

Hän arvostaa Lapin Kansaa markkinointikanavana, koska lehdellä on pitkä historia ja vankka asema Rovaniemen seudulla.

– Lapin Kansaan tartutaan aamulla joko paperisena tai digitaalisena. Ihmiset haluavat lukea siitä uutisia ja mainoksia.

Sinullekin menestystarina? Ota yhteyttä!

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: