Kevät herättää sisustajat

Kynttilät kootaan kaappeihin odottamaan seuraavaa syksyä ja kevät kutsutaan kotiin. Suomalainen sisustaja elää vuodenaikojen mukana. Siinä missä pimeiden talvi-iltojen iloksi tuodaan tunnelmaa ja lämpöä pehmeillä tekstiileillä ja valoilla, kevätkotia uudistetaan kirkkaalla ilmeellä ja raikkailla väreillä.

Kotoilu eli kotikeskeinen elämä on trendi. Suomalainen käyttää keskimäärin vuosittain huonekaluihin miltei 300 euroa ja sisustustuotteisiin 170 euroa. Suosikkituotteiden ostamisessa ei pihistellä. Jopa kolmannes on valmis ostamaan kalliinkin sisustustuotteen, jos sellaisen todella haluaa. Eniten rahaa huonekaluihin käyttävät alle 30-vuotiaat kuluttajat, sisustuotteisiin käyttävät eniten rahaa 45–59 –vuotiaat.

Huonekaluja ja kodin sisustustuotteita ostetaan yhä paljon kivijalkakaupoista – sekä suurten ketjujen myymälöistä että pienistä sisustuskaupoista. Internetin rooli sisustustuotteiden ja huonekalujen kaupassa on kuitenkin merkittävä. Neljännes suomalaisista on ostanut sisustustuotteita verkkokaupasta edeltävän vuoden aikana, verkkokaupan rooli toimialla on kasvanut edeltävien vuosien aikana. Lisäksi verkossa vertaillaan huonekalujen ja muiden tuotteiden hintoja sekä haetaan sisustusideoita sosiaalisen median palveluista, blogeista ja liikkeiden verkkosivustoilta.

Lähteet: TNS Atlas tammi-kesä 2016, Alueellisen ostokäyttäytymisen tutkimus, Kantar TNS 

Tavoita markkina-alueen kodin sisustuksesta kiinnostuneet kuluttajat mediatuotteissamme!

Asumisen ja sisustamisen trendit vuonna 2017

  • Lämpimät materiaalit korvaavat kylmät valkoiset pinnat
  • mattapinnat, terracotta-laatat, muuratut takat, keramiikka
  • puu, rottinki
  • korkki,
  • pehmeät tekstiilit, kuten pellava ja sametti
  • värit
    • tummat vihreän sävyt
    • puuterin sävyt
    • kirkkaat ja puhtaat värit

Väritrendianalyysi vuodelle 2017; Dulux Colour Trends 2017. 

Koti-sesonkikampanja

Koti -teemainen sisältökokonaisuus kerää yhteen kotiin, sisustamiseen ja remontointiin liittyvät trendit ja muut ajankohtaiset asiat aihepiirin parista. 9.5.2017 ilmestyvän Koti-teemalehden lisäksi teema näkyy vahvasti myös verkossa aiheeseen liittyvinä sisältöinä ja mainontana.

Lue lisää

Asuntolehti

Asuntolehti Uuden Rovaniemen ja Lounais-Lapin välissä joka toinen viikko. Asuntolehdessä on toimituksen tekemiä sisältöjä, koti-aiheeseen liittyvää mainontaa sekä asiakkaiden ostamia, artikkelin muotoon kirjoitettuja sisältöjä.

Esimerkiksi ilmoituskoko 2×365 1.028 €

Kohdennettu digikampanja

Esittele sisustustuotteita ja ohjaa kuluttajat verkkosivustollesi. Kohdenna mainontaa esimerkiksi Lappiin sisustuksesta ja trendeistä kiinnostuneille naisille. Näppärä mainoskaruselli mobiiliin ja deskariin.

50.000 mainosnäyttöä, kampanjan kesto: 2 viikkoa, alkaen 600 €

Kysy lisää sisältömarkkinoinnista

Hyvä sisältömarkkinointi on lukijoille hyödyllistä, palvelevaa ja kiinnostavaa sisältöä. Sisältömarkkinoinnin avulla voit esitellä asiantuntijuuttasi sekä yrityksesi persoonaa. Sisustamiseen liittyvät jutut ja videot soveltuvat luontevasti mainostajan artikkeliin tai videoon. Lukijoitamme kiinnostavat kodin muutostarinat, sisustusvinkit ja muu kotiin liittyvä sisältö. Tuotamme tarvittaessa artikkelin tai videon puolestasi avaimet käteen -periaatteella.

 

Kysy lisää sisältömarkkinoinnin ratkaisuista

Ota yhteyttä mainosmyyntiimme