Alma Median pohjoiset tuotteet tavoittavat lähes yhdeksän kymmenestä lappilaisesta

 

Lapin maakuntalehdet ja niiden verkkosivustot tavoittavat viikon aikana 82 % Lapin kuluttajista. Jos mukaan otetaan myös kaupunkilehdet Uusi Rovaniemi ja Lounais-Lappi, tavoitamme lähes yhdeksän kymmenestä lappilaisesta.

Paperista Lapin Kansaa tai Pohjolan Sanomia lukee viikoittain 134 000 kuluttajaa ja ne tavoittavat 73 % lappilaisista kuluttajista viikossa.

Näköislehti tarjoaa vaihtoehtoisen tavan lukea paperisen lehden sisältöjä. Näköislehden lukemista on kysytty KMT-tutkimuksessa vuoden 2016 alusta lähtien. Lapin Kansan näköislehteä lukee päivittäin 10 000 lukijaa ja Pohjolan Sanomien näköislehteä 3 000 lukijaa. Tulee kuitenkin huomata, että vastaajamäärät ovat puolelta vuodelta vielä pieniä ja siksi tulokset ovat suuntaa antavia.

Lapinkansa.fissä käy viikoittain noin 72 000 kävijää ja Pohjolansanomat.fissä noin 37 000 kävijää. Mobiilikäytön osuus kasvaa voimakkaasti ja tällä hetkellä 34 % käynneistä tehdään älypuhelimella. Jos mukaan lasketaan myös tablettikäyttäjät, mobiilikäytön osuus on jo reilu puolet.

Lähde: KMT SL s15k16, KMT SL kevät 2016, KMT AL + total s15k16, TNS Gallup Oy

Sanomalehdet ovat saaneet osansa median muutosmyrskystä. Silti tavoitamme tuotteillamme printissä ja verkossa yhä liki kaikki lappilaiset.
– Vastaava päätoimittaja Antti Kokkonen