Mainosartikkeli uudesta hoitomuodosta toi Kemin Kosmetiikalle uusia asiakkaita

Kemin Kosmetiikan kasvohoitovalikoiman lisääntyessä uudella hoitomuodolla, päätti yritys kasvattaa uuden palvelunsa tunnettuutta sisältömarkkinointiartikkelin avulla. Uutta Dermapen-hoitomuotoa esitellyt verkkoartikkeli kiinnosti lukijoita ja innosti heitä varaamaan aikoja hoitoon sarjavarauksina, mikä johti uusien pitkäkestoisten asiakkuuksien syntymiseen.

Kemin Kosmetiikan yrittäjä Maarit Rantakuparin mukaan kokemus sisältömarkkinoinnista on ollut positiivinen ja herättänyt paljon kiinnostusta asiakkaiden keskuudessa.

”Panostus näkyy varauskirjassa. Saimme paljon varauksia, vaikka muuten emme olleet Dermapeniä juurikaan mainostaneet. Lisäksi hoitoon tulleet ovat varanneet sarjahoitoja. Tällä on pitkäaikainen vaikutus, sillä aina kun asiakkaat käyvät sarjahoidoissa, hoidoista saatavat tulokset houkuttavat myös muita ja ystävät lähtevät helpommin varaamaan hoitoja. Lisäksi olemme saaneet kampanjalla lisää näkyvyyttä ja uusi hoito on tullut tutuksi.”

Uuden tuotteen tunnettuuden kasvattamiseksi Rantakupari koki erittäin hyödyllisenä, että sisältömarkkinointiartikkelin avulla kiinnostuneille voitiin antaa yleisiä tuotetietoja tarkemmin yksityiskohtaista tietoa hoidon hyödyistä ja vaikutuksista. Artikkelissa käytettiin omia asiakaskuvia hoidon tulosten todentamiseksi ja Rantakuparin kirjoittama teksti viimeisteltiin yhdessä Pohjolan Sanomien kanssa. ”Olen tehnyt pitkään Pohjolan Sanomien kanssa yhteistyötä ja ilmoitellut paljon paikallislehdissä. Tutun myyjän kanssa on helppo tehdä”.

Menestysresepti

Menestyjä: Kemin Kosmetiikka
Toiminta: Kauneushoitola & kosmetiikkamyymälä
Yrittäjä: Maarit Rantakupari

Kampanjan ainekset: Sisältömarkkinointiartikkeli Pohjolansanomat.fi:ssä + artikkelia tukevaa mainontaa Alma-verkostossa sekä printissä Lounais-Lapin etusivulla
Tavoite: Uudet asiakasvaraukset + uuden hoitomuodon tunnettuuden lisääminen
Tulokset: Artikkelin sisältö ja uutuusarvo kiinnostivat asiakkaita ja kampanja tuotti paljon uusia varauksia uuteen hoitoon.

Maaritin vinkit onnistuneeseen sisältömarkkinointiin:
”Tee jutusta persoonallinen ja omannäköinen, sillä paikallisia kiinnostavat paikalliset ihmiset ja yritykset. Kuvien tulisi nimenomaan olla omasta henkilökunnasta, asiakkaista ja liikkeestä.”

Kampanja näkyi Pohjolansanomat.fi:ssä Meri-Lapin alueella naisille kohdennettuna, minkä lisäksi artikkelia tukevaa mainontaa julkaistiin myös Alma-verkoston sivustoilla sekä printissä Lounais-Lapin etusivulla. Artikkelia jaettiin paljon myös sosiaalisessa mediassa. Asiakkaiden lisäksi artikkelissa esiintyneiden tuotteiden maahantuojat innostuivat Rantakuparin mukaan myös kampanjasta: ”Maahantuojat, joiden tuotteita mainostimme, ovat suhtautuneet artikkeleihin hyvin positiivisesti ja lähteneet tähän mukaan. He ovat myös lukeneet ja jakaneet artikkeleita, jotka ovat levinneet ympäri Suomen. Nämä ovat Suomen mittakaavassa isoja juttuja.”

Ensimmäisen sisältömarkkinointiartikkelin jälkeen yritys on julkaissut myös toisen artikkelin ja ainakin kolme uutta on vielä tulossa kuukauden välein. Kokonaisuudessaan Rantakupari pitää artikkelikampanjan toteutusta helppona, nopeana ja edullisena mainoskeinona lähestyä asiakasta – avain onnistumiseen on asiakkaalle merkityksellinen sisältö raflaavalla otsikolla ja omannäköisillä kuvilla maustettuna. Artikkeleiden vaikuttavuutta seuraamalla sisältöä voidaan kehittää joustavasti kampanjan edetessä. ”Tässä tietenkin oppii tekemällä. Toinen artikkeli ei purrut yhtä hyvin kuin ensimmäinen ja seuraavaa kehitetään tältä pohjalta”, toteaa Rantakupari. Monipuolisen verkkomainonnan lisäksi Kemin Kosmetiikka luottaa myös printtiin. ”Käytän edelleen myös printtiä, että tavoitamme koko asiakaskunnan parhaiten. Ilmoitan paljon myös Lounais-Lapin etusivulla.”

KeminKosmetiikka
Hyödynnä sisältömarkkinoinnissa omia kuvia ja muuta yrityksesi näköistä sisältöä! Kuvassa Kemin Kosmetiikan yrittäjä Maarit Rantakupari tekemässä Dermapen-hoitoa.

Tutustu Kemin Kosmetiikan artikkeleihin tarkemmin Pohjolansanomat.fi:ssä.

Onko sinulla tuote, jonka hyödyistä haluaisit kertoa enemmän kohderyhmällesi?
Ota meihin yhteyttä ja luodaan menestystarina yhdessä!