Lapin Kansan ja Pohjolan Sanomien tuotteet tavoittavat 84 % lappilaisista kuluttajista

Lapin maakuntalehdet ja niiden verkkosivustot tavoittavat viikon aikana 84 % Lapin kuluttajista. Lehdet ja niiden verkkosisällöt tarjoavat kiinnostavia uutisia ja ajankohtaisia asioita kaiken ikäisille lappilaisille. Alueen ostovoimaiset, työikäiset kuluttajat tavoitetaan painetulla lehdellä hyvin, heistä lähes 80 % viettää viikoittain aikaa paperilehden sisältöjen parissa. Yli 55-vuotiaat ovat erityisen uskollisia paperilehden lukijoita, heistä useampi kuin kahdeksan kymmenestä aloittaa aamunsa lehden parissa.

Mediakäyttö muuttuu varsinkin nuoremmissa ikäryhmissä. Suhde painettuihin lehtiin on kuitenkin voimissaan myös alle 35-vuotiaiden keskuudessa. Perinteistä sanomalehteä ei välttämättä lueta päivittäin, mutta viikkotasolla lehti tavoittaa edelleen hyvin. Lehti ja verkko tavoittavat viikon aikana yhdessä kaksi kolmesta alle 35-vuotiaasta lappilaisesta.

Kohdentaminen onnistuu alueellisesti sekä digissä että printissä

Mainostaja tavoittaa kuluttajat myös erikseen Kemi-Tornion ja Rovaniemen markkina-alueilla. Pohjolan Sanomien aluepainos, Pohjolansanomat.fi ja Lounais-Lappi tavoittavat viikossa 92 % Kemi-Tornion markkina-alueen kuluttajista. Lapin Kansan aluepainos, Lapinkansa.fi ja Uusi Rovaniemi tavoittavat yhdessä 86 % Rovaniemen kuluttajista. Kaupunkilehdet ja maakuntalehtien alueapainokset mahdollistavat kohdentamisen alueellisesti. Verkossa aluekohdennus onnistuu koko Suomessa Alma-verkoston avulla. Lue lisää Alma-verkostosta.

Näköislehtien lukijamäärä ei vielä mukana tavoittavuusluvuissa

Lukijamäärä ei pidä sisällään näköislehden lukijoita, joita on molemmilla lehdillä jo merkittävä määrä. Etenkin sunnuntain näköislehti on löydetty ilahduttavan hyvin. KMT-mittauksessa huomioidaan näköislehtien lukeminen ensimmäistä kertaa tämän vuoden alusta, ja tuloksia siitä saadaan lukijamäärien päivittyessä seuraavan kerran syksyllä.

Paperilehden ilmestymispäivien muutos on lisännyt digituotteidemme käyttöä ja ohjannut lukijoitamme näköislehden ja verkkosivujen pariin.
– Maria Jauho, päätoimittaja

Mainostaja tavoittaa lehdellä ja verkolla

”Kattava yhteistavoittavuus on positiivinen viesti mainostajan kannalta – tätä kautta tavoittaa asiakkaat. Perinteinen paperilehti yhdessä verkkomainonnan kanssa tavoittaa 84% alueen kuluttajista, ja mainostajalle tärkeitä kohderyhmiä voidaan tavoitella eri tuotteilla tai niiden painotuksilla.”

– Henri Mattinen, Lapin mediamyynnin johtaja

Ota yhteyttä!

Lue myös