Tavoita 72 % Oulun ostovoimaisista kuluttajista Alma-verkostossa

Alma Median kattava verkosto mahdollistaa näkyvyyden valtakunnallisissa medioissa juuri siellä, missä haluat. Kohdentamalla Ouluun tavoitat 72 % alueen 25-54-vuotiaista, mutta lisäksi voit valita myös muita kohdennuksia, joilla tavoittaa oikea kohderyhmä yhä tarkemmin. Miten mainostaja voi hyödyntää kohdentamisen mahdollisuuksia?

Alman verkostossa voit kohdentaa viestisi tarkasti Oulun alueen ihmisille: kohdenna aluekohdennuksella tai hyödynnä esimerkiksi mediakohdennusta.

Alma-verkosto tarjoaa työkalut digimainonnan tarkkaan kohdentamiseen. Mainoksesi kohdennetaan potentiaalisille asiakkaillesi laadukkaiden ja kiinnostavien sisältöjen yhteydessä Iltalehden, Kauppalehden, Etuoven, Autotallin, Pohjolan Sanomien, Lapin Kansan ja muiden Alma Median paikallis- ja maakuntalehtien verkkosivuilla. Mainontaa voidaan valita näkymään verkkosivuilla, mobiilisivuilla tai molemmissa laitteissa.

verkostonmediat

Mainontaa kohdennetaan alueellisesti alueelle, jolta asiakkaasi tulevat Alma Median kaikissa medioissa. Voit valita koko Suomen, Pohjois-Pohjanmaan, Lapin, Oulun tai vaikkapa vain tietyt postinumeroalueet.

Mistä tavoittelemasi ihmiset ovat kiinnostuneita? Millaisia he ovat?

Valitse, millaisia ihmisiä haluat tavoittaa. Voit kohdentaa haluamallesi kohderyhmälle valtakunnallisesti tai valitun maakunnan alueella. Kohdennuksessa voidaan käyttää tietoa sosiodemografiasta (mies/nainen, asumistapa, perheen koko, tulotaso jne) ja kiinnostusalueesta (mökkeily, piha ja puutarha, valokuvaus, aktiiviurheilu jne). Mainonnan tehot kasvavat kun viesti on räätälöity sopivaksi eri kohderyhmille ja hyödynnät jokaisen mainosnäytön yhä tehokkaammin.

Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin

InfoGrafiikat_Oulu_verkosto_600x600

Haluatko valita sisällöt, joiden yhteydessä mainoksesi näkyy?

Sisältökohdentaminen tavoittaa oikeassa kontekstissa ja lisää viestin osuvuutta. Mainos voidaan kohdentaa myös sopiviin mediasisältöihin eli ns. yleisöpaketteihin, joista mainostaja voi valita haluamansa mediaympäristön: Autot, Asuminen, Viihde, Ruoka ja Uutiset -yleisöpaketit. Esimerkiksi Autot-paketti sisältää näkyvyyden Autotalli.comissa, Iltalehden autot-osiossa ja Kauppalehden autot-osiossa: tavoitat siis autoista kiinnostuneen yleisön. Yleisöpaketit voidaan ostaa myös aluekohdennettuna. Alla esimerkkejä yleisökohdentamisen mahdollisuuksista.

Autot

  • 24 % suunnittelee auton hankintaa
    (väestö 11 %)
  • Miehiä 85 % (väestö 50 %)
  • 25-54 vuotiaita 57 % (väestö 50 %)

Ruoka

  • 46 % harrastaa ruoanlaittoa
    (väestö 25 %)
  • Naisia 65 % (väestö 50 %)
  • 25-54 vuotiaita 59 % (väestö 50 %)

Asuminen

  • 26 % käy usein myymälöissä katselemassa huonekaluja ja muita sisustamiseen liittyviä tavaroita
    (väestö 16 %)
  • 19 % suunnittelun asunnon ostamista (väestö 10 %)
  • Naisia 58 % (väestö 50 %)
  • 25-54 vuotiaita 58 % (väestö 50 %)

Haluatko napata jo kiinnostuneen asiakkaan uudelleen kiinni?

Retargeting eli uudelleen kohdentaminen ohjaa asiakkaan takaisin sisältösi ääreen. Voit kohdentaa mainontaa yrityksesi verkkosivuilla käyneille. Keskimäärin 98% verkkokaupassa käyneistä poistuu verkkokaupasta ilman ostosta, mutta voit tavoittaa heidän retargeting-mainonnan avulla. Retargeting on kustannustehokasta mainontaa joka aktivoi potentiaaliset ja nykyiset asiakkaasi.

Miten tehdä mainonnasta kiinnostavaa ja koukuttavaa?

Autamme tarvittaessa myös mainosten tekemisessä. Tuotamme sekä yksinkertaisia kuvamainoksia että toiminnallisia html5-mainoksia. Lue lisää

Lähde: Atlas 1-6/2015, TNS Gallup

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Jätä yhteystietosi oheisella yhteydenottolomakkeella tai ole suoraan yhteydessä Oulun alueen myyntiimme. Autamme löytämään tarpeisiisi sopivan tavan kohdentaa mainontaasi alueellasi!

Oulun alue:

Lue myös nämä