Asiantuntijuus esiin sisältö­markkinoinnilla: Vinkit toimivan artikkelin luomiseen

Haluatko kertoa liiketoiminnastasi ja ammattitaidostasi tarkemmin verkossa laajalle yleisölle? Sisältömarkkinoinnin ratkaisuilla mainostaja voi kertoa tuotteistaan ja palveluistaan, artikkelin muodossa. Toteutus on helppoa, mutta kuten kaikessa mainonnassa, sisältö on kuningas. Mitä toimivassa sisältömarkkinoinnissa pitää huomioida?

1. Valitse kiinnostava ja ajankohtainen aihe

Sisältömarkkinoinnin ratkaisuissa lukijat ohjataan Lapin Kansan tai Pohjolan Sanomien verkko- ja mobiilipalveluiden etusivuilta tutustumaan sponsoroidulle sisältösivulle. Raikas, asiallinen ja ajankohtainen aihe nousee esille uutisvirrasta tyylikkäänä sisällöllisenä nostobannerina, jota klikkaamalla pääsee tutustumaan varsinaiseen artikkeliin. Viestin kiteytys on artikkeliin ohjatessa avainasemassa. Aiheen valinnassa on tärkeää, että tiedät mistä puhut. Käsittele tiettyä tarjoamaasi, osaamista tai tuotetta ajankohtaisella kulmalla. Otsikoi kiinnostavasti ja erottuvasti!

sisaltomarkkinointi_lappari_puhelin

2. Luo artikkelille selkeä sanoma ja kokonaisuus

Kiinnostava  ja riittävästi rajattu aihe tekevät artikkelista hallitun kokonaisuuden, jota on miellyttävä lukea. Huomioi ympäristö jossa näyt: jatkuvasti päivittyvässä uutisvirrassa aiheen ajankohtaisuudella ja tarkalla rajauksella on merkitystä. Uutissivustolta artikkeliin siirtyvä lukija haluaa heti päästä juoneen kiinni ja hahmottaa viestisi. Vaikka artikkelisivulle mahtuu paljon asiaa, pidä kiinni tekstisi tavoitteesta ja sanomasta napakasti. Näin viestisi menee myös perille. Tekstin lisäksi voit lisätä artikkeliin videon havainnollistamaan sanomaasi.

3. Suunnittele viestin jatkuminen ja aktivointi

Artikkelisivulle saa lisättyä yrityksesi tiedot artikkelisi yhteyteen. Tämä kertoo lukijalle tarpeelliset tiedot mainostajasta, mutta muista myös ohjata asiakas eteenpäin artikkelisi viestiä hyödyntäen. Mieti tarkkaan, mihin haluat asiakkaan ohjata ja aktivoi asiakas ottamaan yhteyttä henkilöstöösi, ostamaan tuotteesi tai tutustumaan muihin palveluihisi. Muista myös, että vaikka yksittäinenkin artikkeli saa kiinnostuneet lukijat heräämään, hyvin suunniteltu artikkelisarja vetoaa erilaisiin kuluttajiin ja jatkaa viestiäsi johdonmukaisena tarinana.

Saitko idean oman sisältömarkkinointikokonaisuuden toteuttamiseen?

Tutustu sisältömarkkinoinnin ratkaisuihimme

Valitse artikkelille omaan asiantuntijuuttasi tukeva aihe ajankohtaisella kulmalla ja pitäydy artikkelisi tavoitteessa johdonmukaisesti ja napakasti. Artikkelisarjalla voit luoda tarinallisia polkuja ja tavoittaa erilaisia kohderyhmiä.

Lisätietoja sisältömarkkinoinnista